Menu główne:
Pogrzeb nie jest sakramentem, jest ostatnią posługą ludzi dla zmarłego człowieka na ziemi. Jest to pełne wdzięczności pożegnanie, jakie wspólnota chrześcijańska oddaje swemu bliskiemu, zanim jego ciało zostanie pogrzebane.
"Miłosierny Boże, spraw, aby Twój sługa, którego w ziemskim życiu zaszczyciłeś świętym posłannictwem,
radował się wiecznie w niebieskiej chwale.
Przez Chrystusa Pana naszego. Amen."
Śmierć w rodzinie należy do najbardziej przykrych przeżyć. Starajmy się jednak wtedy szczególnie, pamiętać o Chrystusie, który zapewnia nas o życiu wiecznym i który nieustannie jest z nami jako nasza jedyna pociecha, nadzieja i ostoja. Dlatego łączmy się w takich chwilach z Jezusem, który zapewnia: "Kto wierzy we Mnie, nie umrze na wieki".
Kościół towarzyszy zmarłemu na końcu jego ziemskiej drogi, by oddać go "w ręce Ojca".
Ponieważ parafia jest administratorem Cmentarza niezależnie od tego czy pogrzeb odbywa się w naszej czy innej parafii do pochowania zamarłego na naszym cmentarzu potrzebne są niżej wymienione dokumenty.
Dokumenty:
-
-
-
-
Cmentarz Rzym. Kat. Parafii pw. Najświętszej Maryi Panny Różańcowej
w Kiełczowie
________________________________________
UWAGA
-
ZGŁASZAĆ WSZYSTKIE SPRAWY !!!
W związku z obecną sytuacją zagrożenia jakie niesie epidemia, wszelkie sprawy kancelaryjne prosimy załatwiać jedynie telefonicznie kontaktując się bezpośrednio pod nr kom. 607 144 868.
Jedynie w sytuacjach nadzwyczajnych, po uprzednim umówieniu, można będzie zgłosić się osobiście. KANCELARIA CZYNNA JEST OD PONIEDZIAŁKU DO ŚRODY OD GODZ. 18.30-
UWAGA -
Msze św. w naszym kościele: 7.30; 9.30; 11.00; 12.30, 14:00 i 18.30.
Ze względu na obostrzenia, w tym roku, nie będzie Mszy św. na cmentarzu ale dodatkowo będzie odprawiona o godz. 14.00 w kościele.
Wizytę na cmentarzu można zaplanować na dni przed i po 1 listopada, do czego w trosce o nasze zdrowie gorąco zachęca – J. E. Ks. Abp Józef Kupny.
_ UWAGA!!! -
Wypominki, czyli prośba o modlitwę za wymienionych zmarłych, w naszej parafii rozpoczniemy od 3 listopada br.
____________________
Cmentarz Rzym. Kat. Parafii pw. Najświętszej Maryi Panny Różańcowej
w Kiełczowie
REGULAMIN PORZĄDKOWY
1. Cmentarz jest miejscem świętym. To świątynia nadziei na zmartwychwstanie naszych zmarłych. Na tym Polu Pana Boga wiara spotyka się z kulturą, a pamięć o zmarłych przyobleka w formę modlitwy o ich wieczne zbawienie.
2. Zachowanie się na cmentarzu winno być odpowiednie do sakralnego charakteru tego miejsca.
3. Cmentarz jako miejsce spoczynku zmarłych podlega szczególnej ochronie w zakresie utrzymania ładu i porządku, w związku z czym zabrania się:
prowadzenia głośnych rozmów, przebywania w stanie nietrzeźwym, palenia papierosów, wyrzucania śmieci za albo pod parkan cmentarny, wprowadzania zwierząt.
surowo zabrania się składowania śmieci za murem cmentarnym lub wewnątrz cmentarza.
śmieci wyrzucamy wyłącznie do kontenerów na ten cel przeznaczonych.
wjazdu i poruszania się po terenie cmentarza wszelkimi pojazdami z wyjątkiem pojazdów uprzednio zgłoszonych oraz pojazdów pracowników ZCP,
wjazdu karawanów dowożących zmarłych do kaplicy cmentarnej i chłodni.
ustawiania ławeczek
sadzenia drzewek i krzewów
ustawiania i wywieszania reklam
4. Groby po 20 latach od momentu wniesienia opłaty dzierżawnej, bez względu na ich stan utrzymania mogą być ponownie przejęte i przekopane celem pochowania nowych Zmarłych (Podstawa prawna: Ustawa o cmentarzach i chowaniu Zmarłych z 31.01.1959 r. (Dz. U. Nr 47, pozycja 298) i Rozporządzenie Min. G T. i O.S. Z 20.10.1970 r. (Dz. U. Nr 47, pozycja 299). Osoby pragnące utrzymać swoje groby rodzinne na dalsze 20 lat powinny tuż przed upływem terminu zgłosić się do Zarządcy Cmentarza (do kancelarii parafialnej) celem rejestracji i dokonania jednorazowej opłaty dzierżawnej na dalsze 20 lat. Należy wtedy okazać:
kwit poprzedniej dzierżawy,
dokument legitymujący pokrewieństwo ze zmarłym.
5. Wniesienie opłat za korzystanie z mienia parafialnego oraz za wykonywane czynności administracyjno -
wykonaniem ceremoniału pogrzebowego w zakresie asysty pogrzebowej i kopania grobu,
wykonaniem ekshumacji,
wykonaną usługą cmentarną, polegającą na ustawieniu nagrobka lub płyty nagrobnej lub drewnianej obudowy na grobie (patrz. procedura zgłoszenia), winny być uiszczane u Opiekuna Cmentarza, przy ul. Kiełczowskiej 90, po uprzednim telefonicznym umówieniu spotkania pod numerem telefonu 71 345 73 43.
6. Prace budowlane i remontowe wolno przeprowadzać od poniedziałku do soboty w godzinach od 8:00 do 14:00. Procedura zgłoszenia prac (załącznik nr 1) wywieszona jest na tablicy ogłoszeń i na stronie parafialnej www.kielczow.archidiecezja.wroc.pl w zakładce cmentarz
7. Wszelkie groby i place samowolnie przywłaszczone pozostają do dyspozycji Zarządu Cmentarza.
8. Wykonanie piwnic nagrobnych, zmiana nagrobków, budowa nowych nagrobków jest możliwe dopiero po otrzymaniu pisemnej zgody lub ewentualnie po zgłoszeniu do kancelarii parafialnej zamierzonego przedsięwzięcia i otrzymaniu zgody Zarządcy Cmentarza. Nowe nagrobki nie mogą być rozmiarem szersze od dotychczasowych. Mistrzowie kamieniarscy uprzątają we własnym zakresie place budowy i wywożą zdemontowane nagrobki na swoje składowisko. W żadnym wypadku nie gromadzimy zużytych elementów wewnątrz cmentarza ani pod parkanem cmentarnym.
9. Wymiary grobu (obrys grobu) nie mogą być większe niż określone w Rozporządzeniu Ministrów Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska oraz Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 20 października 1972 r. w sprawie urządzania cmentarzy, prowadzenia ksiąg cmentarnych oraz chowaniu zmarłych (Dz. U. Nr 47, poz. 299 ze zm.).
1. Groby ziemne powinny mieć następujące minimalne wymiary:
1) pojedyncze, w których składa się trumnę ze zwłokami dziecka do lat 6: długość 1,2 m, szerokość 0,6 m, głębokość 1,2 m;
2) pozostałe pojedyncze, w których składa się trumnę ze zwłokami: długość 2,0 m, szerokość 1,0 m, głębokość 1,7 m;
3) pojedyncze, w których składa się urnę: długość 0,5 m, szerokość 0,5 m, głębokość 0,7 m. – (miejsce specjalnie wydzielone na taki grób)
2. Groby murowane powinny mieć następujące minimalne wymiary:
1) pojedyncze, w których składa się trumnę ze zwłokami: długość 2,2 m, szerokość 0,8 m, głębokość 0,8 m;
2) pojedyncze, w których składa się urnę: długość 0,5 m, szerokość 0,5 m, głębokość 0,7 m.
3. Groby murowane wielournowe, w których składa się urny, powinny mieć wymiary nieprzekraczające wymiaru grobu murowanego pojedynczego, określonego w ust. 2 pkt 1.
4. Nad każdą trumną składaną w grobie murowanym powinno być założone sklepienie.
5. Nad ostatnim sklepieniem grobu murowanego przeznaczonego do składania trumien wykonuje się podmurówkę dla warstwy sanitarnej ziemi, jako izolację, o grubości co najmniej 0,3 m od sklepienia do poziomu ziemi.
10. Utrzymanie mogiły należy do obowiązków osób opiekujących się grobem zmarłego.
11. Cmentarz jest własnością Rzym. Kat. Parafii pw. NMP Różańcowej w Kiełczowie, jako kościelnej osoby prawnej, stąd należy się zastosować do zarządzeń Parafii. Opiekunem Cmentarza jest Pan Paweł Podeszwa reprezentujący Zakład Pogrzebowy Archon
12. Zarządzający cmentarzem nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane czynnikami atmosferycznymi, kradzieżami oraz spowodowane przez osoby trzecie.
13. Za nie przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu przewidziana jest odpowiedzialność wynikająca z kodeksu wykroczeń oraz zakaz świadczenia usług pogrzebowych.
Uaktualniony Regulamin wchodzi w życie od 1 lipca 2019 r.
PROCEDURA ZGŁOSZENIA
WJAZDU NA CMENTARZ
zgodnie z p. 5 i p. 6 (c) Regulaminu porządkowego z dnia 1 lipca 2019 r.
Prace budowlane i remontowe wolno przeprowadzać od poniedziałku do soboty w godzinach od 8:00 do 14:00
należy:
1. Zgłosić osobiście lub telefonicznie planowane prace u Opiekuna Cmentarza, przy ul. Kiełczowskiej 90, po uprzednim telefonicznym umówieniu spotkania pod numerem telefonu 71 345 73 43. Kancelaria parafialna nie przyjmuje zgłoszeń dot. wymiany pomnika. Opiekun Cmentarza na podstawie podanych danych przez Rodzinę sam weryfikuje i ustala szczegóły z Kancelarią Parafialną.
2. Zgłaszając telefonicznie zamiar wykonania prac, rodzina powinna podać dane wg. załącznika nr 1
3. Nie przyjmujemy zgłoszeń z dnia na dzień. Zgłoszenie prac remontowych powinno być z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, które pozwoli zweryfikować podane dane dotyczące opłat za dzierżawę miejsca u Zarządcy tj. z kancelarią parafialną.
4. Należy uiścić opłatę w kwocie 200 zł mienia:
• (min. obsługi pracownika w zakresie otwierania bramy wjazdowej i odbiór wykonanych prac, zamówienie WC na Wszystkich Świętych, koszenie traw i wiele innych, które wynikają z warunków atmosferycznych oraz innych okoliczności i zdarzeń) jak też koszty sortowania i wywozu nieczystości,
• wykonaniem ceremoniału pogrzebowego w zakresie asysty pogrzebowej
i kopania grobu – dotyczy Zakładów Pogrzebowych
• wykonaniem ekshumacji – dotyczy uprawnionych osób i Zakładów Pogrzebowych
RODO: Opiekun Cmentarza Parafialnego, jest upoważniony na mocy upoważnienia wydanego przez Rzym. Kat. Parafię pw. NMP Różańcowej w Kiełczowie do przetwarzania danych osobowych podanych w załączniku nr 1 wyłącznie na potrzeby Zarządcy. Administratorem danych osobowych przechowywanych w Kancelarii Parafialnej jest Parafia Rzymskokatolicka pw. NMP Różańcowej w Kiełczowie.
Podstawą prawną przetwarzania danych są w większości przypadków przepisy prawa kanonicznego lub prawa cywilnego. W innych przypadkach oprócz informacji o przetwarzaniu danych zostanie poproszona zgoda na przetwarzanie danych.
Zgłoszenie wjazdu na teren cmentarza parafialnego w Kiełczowie
Data zgłoszenia……………………………………………
I. Dane osoby zgłaszającej :
Imię i nazwisko………………………………………………..
Adres ……………………………………………………………..
Nr telefonu ……………………………………………………
II. Planowana data realizacji:
Data ………………………………………………………………
W godzinach od ………………………… do …………………………..
III. Informacje dotyczące miejsca w którym będzie zmiana pomnika lub będzie stawiany nowy pomnik:
Dane osób zmarłych …………………………………………………….. (imię i nazwisko)
………………………………………………..(data śmierci)
IV. Informacje dotyczące firmy, która będzie montowała pomnik i przeprowadzała prace porządkowe:
Nazwa firmy ………………………………………………………………………
Adres -
Telefon kontaktowy:………………………………………………………….
V. Potwierdzenie dokonanych na bieżąco opłat dotyczących dzierżawy miejsca osób zmarłych lub rezerwacji
data zgłoszenia w parafii opłat ………………………………………………
na podstawie pisma z dnia …………………………………………………….